طراحی وب سایت | خدمات سئو حرفه ای | بازاریابی اینترنتی

چطور علاقه مان را به پول تبدیل کنیم؟

میدونم کی هستی.

تو یه آدم اخموی بداخلاق هستی.همیشه خسته ای همش داری غر میزنی.کار نداری، اگر هم داشته باشی ازش متنفری.

اگر رییس داشته باشی از اون هم متنفری

تو کسی هستی که بارها و بارها این جمله رو در طوب روز به خوت میگی:”لعنت به این زندگی”

اخم نکردن در سرکار و یا پیدا کردن یک رئیس خوب میتونه برات خوب باشه ،اما… یه چیز دیگه ای میخوای ،یه چیزی که علاقه داری بهش، یه چیزی که فکر کردن راجع بهش باعث میشه سر ذوق بیای. اشتیاق به کاری داری که میدونی زندگی واقعی رو بهت هدیه میده. دقیقا همون کاری که برای تفریح و سرگمی که دوست داری ساعت ها برایش وقت بذاری.

برای بعضی ها این اشتیاق فروزان بازی کردن فوتبالِ و یا خواندن یک کتاب رمان. بعضی ها هم تمام طول هفته کاری فکر و ذکرشون پیش مسافرت آخر هفته است.

000000000 (dsdvsfe)_18اشتیاق و علاقه تان هر چیزی که باشد، دقیقا سرگرم آن شدن به شما انرژی میده، شور و اشتیاق دارید براش، بعضی اوقات فکر میکنید “کاش میتونستم تمام عمرم رو سرگرمش باشم… چه حالی میداد“.

تا زمانی که در عصر اطلاعات (و ارتباطات) زندگی میکنیم کارآفرینان از هرچیزی که فکرش رو بکنید در حال کسب پول هستن. موفق ترین و ثروتمندترین افراد دقیقا همان کاری را کردند که شما آرزویش را میکنید : دنبال کردن اشتیاق و علاقه شان.

و اما شما چی؟ هنوز فکر میکنید “مگه میشه تفریح من تبدیل به کار من بشه؟ یعنی بتونم هم پول کسب کنم و هم تفریح؟ عمرا … اصلا از قدیم گفتن تو کار باید سختی بکشی تا بتونی از تفریح لذت ببری…”

بله و این فرق شما با اون فرد ثروتمندی هست که فکر میکنید چقدر خوش شانس بوده که به چنین جایگاهی رسیده.

دقت کن، اگر علاقه و اشتیاقی داری، بهتر میتونی افرادی با علائق و اشتیاق مشابه را جذب کنی و این یعنی چی؟ مردم حاضرند برای علاقه و اشتیاقشان پول خرج کنند، چون کلی بهشون انرژی میده و باعث میشه از زندگی لذت ببرند. یک حساب دو دو تا چهارتای ساده : هر کجا علاقه و اشتیاق مردم را پیدا کردی، یعنی امکان پول سازی وجود دارد. مهم نیست علاقه و اشتیاقتان چی باشد، هر چه باشد مردمی پیدا خواهند شد که حاضرند بابتش به شما پول بدهند.

چطور علاقه مان را به پول تبدیل کنیم؟

چطور علاقه مان را به پول تبدیل کنیم؟

خب، شاید تا اینجا کمی قانع شدید و احتمالا این سوال در ذهنتان است : قبول، من اشتیاق و علاقه ای دارم و با گروهی از مردم که اشتیاق و علاقه مشابه دارند هم به اشتراک گذاشتم چون میتونم ازش پول کسب کنم، اما چطور پول کسب کنم؟

چطور از اشتیاق و علاقه ام پول بسازم؟ من چیز زیادی از کسب و کار و راه اندازی آن نمیدونم، اصلا نمیدونم از کجا باید شروع کنم !

امشب قبل از خواب ابتدا این مقاله : “چطور یک شرکت راه اندازی کنیم – از ایده تا اجرا” و “چطور سریع مدرک MBA بگیریم؟” رو بخونید. امروزه با وجود شبکه های اجتماعی و بینهایت کتاب در زمینه شروع و راه اندازی کسب و کار، بهانه ی “من نمیدونم از کجا شروع کنم” دیگر جواب نمیدهد…

اما شاید نمیخواهید وقت و هزینه تان را صرف گشتن و خریدن کتاب و یا صرف وبگردی کنید تا مطالب مورد نظرتان را بدست آورید. اگر چنین است شما در ادامه کامل میخوانید چطور علاقه و اشتیاقتان را تبدیل به پول کنیم (بدون نیاز قبلی به اطلاعات راجع به کسب و کار!)

خب شروع کنیم :

چطور میتونیم علاقه و اشتیاقمان را تبدیل به یک کسب و کار پول ساز کنیم؟

  1. دنبال افرادی بگردید که از اشتیاق و علاقه شما پول کسب میکنند

ra4-1928مطمئنا افرادی هستند که شما حاضرید به آنها پول پرداخت کنید تا از امکاناتی که ایجاد کردند از علاقه و اشتیاقتان لذت ببرید. مانند نویشنده کتاب رمان، مدیر باشگاهی که زمین فوتبال اجاره میکنید و یا همان آژانس مسافرتی که شما در تور آخر هفته آن ثبت نام کرده اید. فقط هشیار باشید. کاملا دقت کنید دقیقا پول ی که پرداخت میکنید باعث میشود چه کسی پول دار شود. بدیهی است که منشی آژانس مسافرتی که به او پول میدهید فقط یک کارمند است ! پس دنبال فردی باشید که آن کسب و کار را راه اندازی کرده.

تمام نشریات، وبسایت ها ،کتاب های مربوط به علاقه تان را دنبال کنید. بعضی اوقات فرصت ها در حد یک جرقه در ذهن هستند پس باید اطلاعات زیادی کسب کنید تا بتوانید آن جرقه را ایجاد کنید.

یکی دیگر از موضوعات تحقیقتان باید این باشد که چطور آن رمان، باشگاه، آژانس و … شما (مشتری) را پیدا کردند؟ یعنی باید راه های پیدا کردن مشتری یا بازاریابی آنها را نیز تحقیق کنید.

  1. از دوستان و آشنایانی که مشکلاتی مربوط به علاقه شان دارند را جویا شوید

بهترین کاری که میتوانید انجام دهید تا واقعا وارد دنیای علاقه و اشتیاقتان باشید شناختن افراد زیادی در آن حوزه باشد. فردی که علاقه و اشتیاق مشترکی با شما دارد. در صحبت هایی که با آنها میکنید بدنبال نگرانی مشترکتان در مورد علاقه و اشتیاقتان باشید.

شاید یک چیزی در این حوزه/صنعت کم است. شاید در لابلای صحبت هایتان بگویید “چقدر عالی میشد یه همچین چیزی وجود داشت…” “چقدر عالی میشد یک بوفه کنار این باشگاه وجود داشت…” “چقدر خوب میشد یک مسابقه بین باشگاه با جایزه ویژه برگزار میکردیم” “چقدر خوب بود یه سمینار با حضور تمام نویسندگان رمان برگزار میشد” … این ها همان فرصت ها هستند.

این ها همان نیازهایی هستند که هنوز برطرف نشده. میتوانید شما آنها را برطرف کنید. تصور نکنید کارآفرینی و شروع کسب و کار خیلی سخت و کار هرکسی نیست… کارآفرینی یعنی پیدا کردن یک فرصت (نیاز) و برطرف کردن آن.

شما اگر بتوانید با برطرف کردن کمبود یا نیازی که در حوزه مورد نظرتان وجود دارد یک کارآفرینی انجام دهید نه تنها کمکی به آن حوزه و صنعت میکنید بلکه باعث میشود هر روز کار شما تفریح شما باشد. هر روز با علاقه از خواب بیدار شوید. مباحثی که در حین کار مطرح میشود مورد علاقه شما باشد و …

از دیگر نیاز هایی که باید به فکر ایجاد و ساماندهی آن باشید راه اندازی سایتی است که شما را در رفع نیاز هایی که باعث ایجاد کمبود های اشاره شده در بالا می شود کمک کند جهان سایت به شما و در کنار شما به ایجاد فرصتهای مناسب کمک می کند

از همین الان شروع کنید… دیگر وقتش رسیده.



طراحی سایت | طراحی وب سایت