طراحی وب سایت | خدمات سئو حرفه ای | بازاریابی اینترنتی

نسل دوم سایتهای ایرانی در بازار سایت فروشگاهی

ما در ادامه بررسي و معرفي سايت هایی که با سایت های فروشگاهی در ارتباط هستند به جزئیاتی مي پردازيم که به نظر نگارنده متعلق به نسل دوم سایتهای ایرانی در بازار سایت فروشگاهی هستند و قابليت هاي اجرايي و مديريتي آنها با کمي پشتکار و توجه مي تواند در آينده نزديک زمينه ساز ظهور سازمان هاي مجازي ايراني بر اساس اهداف تجاري و اقتصادي در وب باشد. در اين مبان با توجه به نقش حياتي محتوا و شيوه هاي مديريتي در مديريت وب سايت ها سعي داريم در ابتدا سايت هايي را که تاثير زيادي در توسعه محتواي فارسي و بهينه سازي تکنيک هاي مديريت سايت داشته اند مورد بررسي قرار دهيم. در شماره هاي آتي ساير حوزه ها را مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت.

سرويس دهندگان وبلاگ

نسل دوم سایتهای ایرانی در بازار سایت فروشگاهی

نسل دوم سایتهای ایرانی در بازار سایت فروشگاهی

شايد به جرات بتوان جالب ترين و جذاب ت  رين فعاليت ايراني ها در وب که بيشترين رشد را نيز در سال ۸۴ از نظر کمي و کيفي به خود اختصاص داده بود توسعه کمي و کيفي سرويس دهندگان وبلاگ هاي فارسي عنوان کرد. اين عرصه به دليل جذابيت هاي کاري خاص خود بسيار مورد توجه مخاطبان و کاربران حرفه اي اينترنت نيز قرار گرفته بود و بار ديگر اين نکته را ثابت کرد بازار رقابتي هميشه زمينه ساز افزايش کيفيت خواهد بود.

پرشين بلاگ www.persianblog.com

b49bcb78fef91ad74ddf615a357f985aبه عنوان بزرگترين و تقريباً قديمي ترين سرويس دهنده حرفه اي وبلاگ در ايران و حتي کشورهاي همجوار همچون امارات، تاجيکستان، افغانستان و… که زبان  فارسي در آنها رايج است شناخته مي شود آمارها حاکي از آن است که تاکنون بيش از ۵۰۰ هزار وبلاگ در پرشين بلاگ به ثبت رسيده است و روزانه قريب به ۴ ميليون بازديد از اين سايت و وبلاگ هاي زير مجموعه آن صورت مي گيرد. پرشين بلاگ در واقع هسته اوليه شکل گيري بزرگترين مجمع الجزاير ايراني در اينترنت بود و بر اساس همين استراتژي تا کنون ۲۰ سايت با کارکردها و فعاليت هاي مختلفي تحت عنوان گروه سايت هاي پرشين بلاگ به اين مجموعه اضافه شده است. يکي از مهمترين اهداف در پيشبرد اين استراتژي هدايت و بهره برداري از پتانسيل بالاي کاربران ميليوني پرشين بلاگ بوده است. نکته جالب در مورد فعاليت پرشين بلاگ ۸۴ توجه جدي مديران آن به بالا بردن کارايي و کيفيت تکنيکي و فني سايت از دو جنيه نرم افزاري و سخت افزاري است افرادي که با سايت هاي بزرگي تجاري و سرويس هاي مبتني بر وب آشنا باشند خوب مي دانند که سيستم هاي با مسئوليت بحراتي از چه حساسيت کاري و استرس بالايي برخوردارند. با توجه به اين نکته به اعتقاد من بزرگترين و درخشان ترين تجربه پرشين بلاگ به عنوان بزرگترين منبع توليد محتواي فارسي در سال گذشته رسيدن به حداکثر مقبول امنيت، کيفيت سرويس دهي و قابليت دسترسي بالا (Service uptime) است که قطعاً از مهمترين ويژگي هاي سيستم هاي وب مدار با بزرگي پرشين بلاگ، آمازون، ياهو و… است.

افزايش فيچرهاي (امکانات) سيستم پرشين يلاگ با هدف تسهيل بهره برداري براي کاربران، استراتژي کنترل و هدايت گشت و گذارهاي کاربران، تبليغات اينترنتي قوي از جمله ساير ويژگي هاي اين سايت هستند.

ميهن بلاگ www.mihanblog.com

تا چند ماه پيش يکي از ناشناخته ترين سرويس دهندگان وبلاگ بود که سعي مي کرد بدون تبليغات و جار و جنجال خاصي بازار خود را به دست بياورد. به جرات مي توان گفت ميهن بلاگ قوي ترين و تقريبا کامل ترين سيستم وبلاگ سرويس را به کاربران خود ارائه مي دهد. نکته جالب توجه وسواس بالاي مديران ميهن

بلاگ در بالا بردن کارايي و قابليت هاي سيستم در نسخه هاي متعدد است. اين سرويس دهنده تا کنون سه ويرايش ارائه کرده است. تنوع بالاي امکانات سرويس دهنده باعث شده است قالب هاي وبلاگ هاي ميهن بلاگي با ظاهر جالب تر و امکانات بيشتري براي کاربران تهيه شود. پيش بيني مي شود ميهن بلاگ در اواسط سال ۸۵ به سطح مطلوب فني برسد و از آن پس برنامه هاي تجاري و اقتصادي خود را به صورت جدي تر دنبال کند. به هر حال مي توان مي توان ميهن بلاگ را در آينده نزديک رقيبي جدي براي پرشين بلاگ عنوان کرد.

 پارسي بلاگ www.parsiblog.com

broadband-310x2711پارسي‏بلاگ، در شرايطي وارد عرصه‏ي خدمات وبلاگ‏نويسي شد كه به نظر مي‏رسيد سرويس‏ها و نرم‏افزارهاي موجود براي اين منظور، از نظر فني، جاي پيشرفت بسياري دارند و هنوز خدمات بسيار مفيدي قابل ارائه است كه اين نرم‏افزارها تا كنون آن را عرضه نكرده‏اند. پارسي بلاگ تقريباً زماني وارد عرصه رقابت شد که سرويس دهنده ها از نظر کمي به حد مطلوب رسيده بودند و مهمترين مسئله افزايش کارايي و کيفيت بود. در اين ميان به نظر مي رسد با توجه به زمان اندک گذشته پارسي بلاگ در سال ۸۴ توانست تجربه ها و آموزه هاي خوبي را از فعاليت خود براي حرکت قوي تر در سال ۸۵ فرابگيرد.

بلاگفا www.blogfa.com

آخرين سرويس دهنده اي که مورد بررسي قرار مي دهيم هدف نهایی خود را  میزبانی از هزاران وبلاگ و کاربر عنوان کرده است بلاگفا همچون ساير سيرويس دهنده ها متعلق به بخش خصوصی است و احساس مي شود بخشي از يک برنامه بزرگتر کاري در وب باشد که براي ادامه و تکمیل خدمات به کاربران فارسی زبان راه اندازی شده است و هزینه های آن نیز از طریق حامیان مالی و تبلیغات تامین میشود. بلاگفا علي رغم تلاش هاي صورت گرفته در سال ۸۴ پتانسيل هاي زيادي براي بهتر شدن و قرار گرفتن در گود رقابت دارد.



طراحی سایت | طراحی وب سایت