طراحی وب سایت | خدمات سئو حرفه ای | بازاریابی اینترنتی

کار با switch در جاوا اسکریپت

javascript-switch-case

دستور switch در جاوا اسکریپت (JavaScript)

در بحث پیشین دیدیم که چگونه با if و else و ترکیب آنها یعنی elseif دستوراتی شرطی (Conditional Statements) را تعریف کنیم، همچنین با حلقه های for و while به کمک مثال هایی آشنا شدیم، اکنون می خواهیم ببینیم که دستور switch چه کاربردی در برنامه نویسی جاوا اسکریپت دارد.
به صورت ساده از دستور switch برای انتخاب موارد (case) گوناگون بر اساس درست شدن (true شدن) یک رابطه استفاده می شود، کارکرد switch و case شباهت زیادی به  رفتار ما دارد، یعنی با توجه به شرایط بیرونی که برایش تعریف می کنیم، یکی از موارد (case) درون خود را به خروجی ارسال می کند، به مثال زیر توجه کنید.

<script type="text/javascript">
var lang = 'Farsi';
switch (lang){
    case 'Farsi': 
    document.write("زبان سیستم فارسی است!<br />");
    break;
    case 'English': 
    document.write("system language is English!<br />");
    break;
    default:  
    document.write("Unknown language<br />")
}
</script>

توضیح:
12-Best-JavaScript-Libraries-for-2014-You-Shouldnt-Miss– در مثال بالا ابتدا در متغیر فرضی lang زبان فارسی را تنظیم کرده ایم، سپس در قسمت مربوط به دستور switch، متغیر lang را به عنوان مقادیر به آن داده ایم که به این صورت switch بین case های خود جستجو نموده و مقادیر مشابه با مقدار متغیر lang را انتخاب می کند و به خروجی می دهد (با دستور document.write)، اگر هیچ کدام از موارد با مقادیر متغیر lang برابر نباشد، قسمت مربوط به خروجی پیش فرض یا default اجرا خواهد شد.
– دقت کنید که پس از هر قسمت از case، یک break آمده که مفهوم آن خاتمه خواندن switch است، یعنی هرجا حاصل جستجوی دستور switch درست (true) باشد، قسمت مربوط به break اجرا شده و جستجوی switch خاتمه می یابد.
– اگر break را از کد بالا حذف کنیم، همه مقادیر case ها به خروجی ارسال می شوند، چون کد را باید در جایی متوقف می کردیم که این کار را انجام نداده ایم.



طراحی سایت | طراحی وب سایت