طراحی وب سایت | خدمات سئو حرفه ای | بازاریابی اینترنتی

آخرین راه و روش تقلب در alexa که هنوز باقی است

شاید شما هم برخی تبلیغات را که باهیجان بالا و زیاد عنوان می کنند می تواند آمار الکسای سایت شما را بالا ببرند دیده یا شنیده اید این قبیل افراد بعضی مواقع راه حل جدیدی برای دور زدن alexa پیدا می کنند و سعی می کنند از اون طریق ترافیک نمایش داده شده در آلکسا را  بالا ببرند بعضی مواقع هم متخصصان سایت alexa فکری جدید می کنند و راه حل های جدیدی برای بی اثر کردن این تقلب ها اتخاص می کنند.همین راه تقلب ، توسط وبلاگهای جاعل آلکسا و رفع مشکل توسط مهندسان alexa موجب ارتقای سطح آماری آلکسا می شود.
به مرور زمان و با ادامه این روند آماری که آلکسا می دهد هم معتبرتر و سالمتر و بدون تقلب می شود تا آنجایی که الان دیگر با توجه به معیارهاو الگوریتم های بسیار متعددی و پیچیده ایی که آلکسا در الگوریتم انالایزش جای داده تا جلوی هرگونه تقلب و سوء استفاده ایی را بگیرد بیشتر قابل اطمینان و محبوب شده است .
این الگوریتم آalexa بهقدری پیچیده و دشوار است که حتی با دانستن آن نتوان از آن دور زد و با این وضع هم درست ندیدیم که این سازوکار را مطرح کنیم ،تنها همین قدر اشاره کنم که اگر شما بیاید مثلا بیایید و بر روی تعداد زیادی کامپیوتر alexa را نصب کنید و با ۱۰۰ ip متفاوت سایت خود را فراخوانی کنید شاید باورش برایتان غیر ممکن باشد که alexa باز هم متوجه تقلب شما می شود.
یعنی شما با صرف هزینه سنگین استفاده ار این تعداد زیاد کامپیوتر متصل شده به کانکشن های مختلف( تعداد بالایی ip مستقل برای هر کامپیوتر ) هم نمی توانید alexa را دور بزنید و تقلب کنید پس با صراحت می توان گفت که تقلب آلکسا ماندگاری ندارد.
اما هنوز یک روش تقلب هست که آلکسا نتوانسته از شرش خارج شود و همین باعث شده که سلامت آماری آلکسا زیر سوال برود تقلبی که متاسفانه ساخته و داشته؟ یک گروه ایرانی است که با وجود سادگی اجرا و هویدا شدن آن بر همه با کمال تعجب هنوز آلکسا راه کار برخورد با آن را پیدا نکرده است اما عجیب است که چطور alexa با وجود این همه الگوریتم پیچیده حریف آن نشده است
این روش که در سایت wiki هم به آن اشاره شده است روش pop-up  نام دارد در ویکی این روش تقلب به این نحو توضیح داده شده است:
باتوجه به اینکه در ایران بسیاری از مدیران سایت‌ها برای تبلیغ محصولات و وبسایت خود از رتبه و آمار الکسا برای انتخاب وبسایت تبلیغ کننده استفاده می‌کنند، از چند سال گذشته روش‌هایی برای افزایش دروغین رتبه الکسا به وجود آمده است. روش پاپ آپ هرچند از رتبه سایت مبدا می‌کاهد اما رتبه سایت تبلیغ شده را به شکل کاذب بهبود می‌بخشد  ولی روش نه منطقی است نه درست چون تا حالا جایی این مطلب رو ندیده بودم.
گفتم برای من عجیب است که آلکسا راه کار مبارزه با آین نوع تقلب را در پیش نگرفته  چرا که به نظر من آلکسا می تواند با بروز رسانی تولبار خود و افزودن popup blocker  هوشمند پاپ های از این دست را مهار کند کاری که متاسفانه هنوز نشده اما این تقلب چه بلایی بر سر وب ایران آورده است
بلایی که دردسرساز شده است یعنی شما بر روی  لینک های داخل صفحه عمده سایت های ایرانی کلیک که می کنید یک دفعه چندین صفحه بصورت پاپ آپ باز می شود و شما را کلافه می کند.

در پایان امیدوارم الکسا فکری به حال این مشکل کند.



طراحی سایت | طراحی وب سایت