طراحی وب سایت | خدمات سئو حرفه ای | بازاریابی اینترنتی

چه طور یک فروشگاه اینترنتی موفق داشته باشیم ؟

این روزها رقابت در تجارت الکترونیکی و فروشگاه های اینترنتی، بیش از پیش و به صورت روزانه فشرده تر می شود. هر روز شاهد ظهور هزاران فروشگاه اینترنتی جدید هستیم اما نکته ای که جلب توجه می کند این است که تنها کمتر از ۱۰ درصد این فروشگاه های اینترنتی موفق هستند! دلیل این موضع چیست؟

اگر شما هم به فکر راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستید و موفقیت آن برایتان مهم است، این مطلب را انتها بخوانید.

در تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی هر روزه رقابت فشرده تر می شود. تقریبا هر روزه هزاران فروشگاه اینترنتی شروع به کار می کنند اما تنها کمتر از ۱۰ درصد آنها به موفقیت می رسند. برای موفقیت علاوه بر یک طراحی فوق العاده، به یک بازاریابی دقیق نیاز دارید. با ما همراه باشید تا با ۷ نکته ی اساسی، برای موفقیت در تجارت اینترنتی آشنا شوید.
وبسایت خود را پیچیده نکنید

یک اشتباه رایج در طراحی فروشگاه های اینترنتی صرف وقت زیاد روی طراحی وبسایت می باشد، اضافه کردن جلوه های فلش،گرافیک های حجیم و فایل های صوتی در فروشگاه شما می تواند یک اشتباه جبران ناپذیر باشد. همه ی این ویژگی ها می تواند برایتان جذاب باشد، اما بدون شک عملکرد و سرعت سایت تان را تحت تاثیر قرار می دهد. پس در طراحی سایت، تلاش کنید تا همه چیز به آسانی قابل استفاده باشد.
استفاده موثر از شبکه های اجتماعی

با حضوری فعال در شبکه های اجتماعی به برند خود اعتبار ببخشید. به روز کردن وبلاگ خودتان با پست های جدید از آخرین فعالیت شرکت شما می تواند راهی موثر و جذاب برای ارتباط بهتر مشتریان با تجارت شما باشد. همچنین انتشار گزارش هایی از فعالیت های شرکت تان در شبکه های اجتماعی، باعث بالاتر رفتن اعتبار فروشگاه اینترنتی شما خواهد شد.
پشتیبانی بدون نقص

هر بازدیدکننده یک مشتری بالقوه برای فروشگاه شما محسوب می شود. بهتر است پاسخ به درخواست مشتریان را همیشه در اولویت قرار دهید. رقابت در دنیای تجارت اینترنتی بسیار زیاد است و به همین علت، همیشه این امکان وجود دارد که مشتریان تان را صرفا به دلیل بی توجهی تان به درخواست هایشان، از دست بدهید. اگر بیرون از خانه و یا شرکت هم هستید، یک تبلت یا نوت بوک مرتبط با اینترنت به همراه داشته باشید و یا شخصی را مسئول رسیدگی به درخواست مشتریان خود کنید.
برای مشتریان قدیمی خود انگیزه سازی کنید تا دوباره خرید کنند

مشتریان قدیمی شما نقش مهمی در سود تجارت تان دارند – اگر مشتریان تان از محصولات شما لذت می برند، همین باعث می شود تا اشتیاق بیشتری برای خرید دوباره داشته باشند. برای مشتریان قدیمی خود پیشنهاد های ویژه و یا اشانتیون در نظر بگیرید تا همیشه نقش مشوق آنها را ایفا کند

تقریبا هر روزه هزاران فروشگاه اینترنتی شروع به کار می کنند اما تنها کمتر از ۱۰ درصد آنها به موفقیت می رسند. برای موفقیت علاوه بر یک طراحی فوق العاده، به یک بازاریابی دقیق نیاز دارید

سایت خود را آنالیز کنید

آنالیز سایت برای موفقیت در تجارت اینترنتی یک نکته ی حیاتی محسوب می شود. حتی اگر طراحی سایت شما فوق العاده باشد هم، بدون حضور مشتری، هیچ تاثیری در موفقیت تجارت تان نخواهد داشت. استفاده از ابزارهای گوگل نظیر گوگل آنالیتیکس و گوگل وب مسترتولز می تواند به شما برای شناخت نظر و سلیقه ی مشتریان و نحوه ی استفاده ی انها از سایت تان کمک کند. هردوی این ابزارها رایگان هستند و استفاده از آنها به راحتی آب خوردن است
رقبای خود را زیر نظر داشته باشید

همیشه فعالیت رقبای خود را زیر نظر داشته باشید، مشتری ها همیشه علاقه ی زیادی برای جستجوی بیشتر به منظور یافتن محصول بهتر دارند. اگر رقبای شما هزینه ی ارسال کمتر یا تخفیف های ویژه ی ماهیانه دارند، مطمئن باشید مشتریان سایت رقیب را به سایت شما ترجیح می دهد. در رقابت باقی بمانید و تلاش کنید همیشه چیز تازه ای برای مشتریان در چنته داشته باشید، چیزهایی نظیر تخفیف های ویژه ی فصلی یا ماهیانه، ارسال رایگان و مسابقات جذاب
استراتژی مشخص برای بازاریابی

همه ی فروشگاه های اینترنتی و وبسایت ها استراتژی مشخصی برای بازاریابی خود دارند پس اطمینان حاصل کنید که مشتریان خود را به خوبی شناسایی کرده و می دانید که چه گستره ای از بازار هدف را برگزیده اید. اگر در مورد تجارت اینترنتی خود جدی هستید پس تلاش کنید تا سئو را قویا بشناسید و رتبه خود را در موتورهای جستجو نظیر گوگل بالا ببرید.



طراحی سایت | طراحی وب سایت